Az MLM pontos definíciója a Wikipédia alapján:
„A multi-level marketing (MLM) vagy network marketing egy értékesítési vállalkozás-forma. A vásárlás-ösztönző marketingformák egy világszerte elterjedt változata. Néhol többszintű értékesítésnek vagy hálózati kereskedelemnek fordítják.
A multilevel marketing-rendszer lényege, hogy az értékesítés a vállalattal alvállalkozói szerződésben lévő értékesítők vagy hálózatépítők által történik, személyes fogyasztás, illetve az ismerősök felé történő ajánlás által. Az értékesítést lényegében a független termékforgalmazókból álló, többszintű érdekeltségi viszonyok alapján épülő hálózat végzi, mely a terméket vagy szolgáltatást közvetlenül, direkt módon juttatja el a fogyasztókhoz.„
MLM vagy pilótajáték?

Légy résen! Ha egy hálózatban úgy keletkezik jutalék, hogy nincs mögötte termék vagy szolgáltatás, akkor jó eséllyel pilótajátékról van szó, ami egyáltalán nem egyenlő az MLM-mel.
Az MLM legális, a pilótajáték ezzel szemben illegális.
A pilótajátéknál szó szerint abból van a jutalék, hogy az új (vagy akár régi) tagok befizetnek bizonyos pénzeket a nagy semmire, hogy finoman fogalmazzunk. És erre a nagy semmire befizetett pénzeket osztják vissza bónusz címén.
Szerencsére az ilyen cégeket hamar kiszúrják és gyorsan a süllyesztőbe kerülnek, de nem árt az óvatosság. Ha nem látod tisztán az adott MLM cég mögött a terméket vagy a szolgáltatást, kezdj el gyanakodni.
Mi az MLM munka célja?
Nem, nem az, amire gondolsz. Az MLM munka célja nem az, hogy minél több embert szervezzünk be, mert akkor jól meggazdagszunk. Az MLM munka célja az, hogy minél nagyobb törzsvásárlói hálózatot építsünk.
Hogy mi a különbség a két állítás között? Elmondom.
Ha sok ember van a hálózatodban, de nem vásárolják az MLM cég termékeit vagy szolgáltatásait, akkor semmit nem fogsz keresni.
Persze, itt mondhatod azt, hogy lehúzás az egész, mert vásárolni kell. De, ha elmész bármelyik boltba vagy piacra, akkor nem vásárolsz? Mindössze annyit kell tenned, hogy azokat a termékeket, amiket eddig vettél, lecseréled az MLM hálózatod termékeire.
Ja, hogy te nem tartasz igényt azokra a termékekre? Akkor miért vagy benne abban az MLM hálózatban? Azért mert pénzt akarsz keresni vele?
A Miből áll az MLM munka? című cikkemben leírtam azt az apró titkot, hogy MLM-ben szinte csak az tud sikeres lenni, aki valamilyen szinten szereti fogyasztani, használni az adott MLM cég termékeit. Nem kell mindegyiket, de legalább egy párat.
Ezért egy jó tanácsot fogadj meg tőlem! Olyan MLM hálózathoz csatlakozz, amelyiknek a termékeit is szívesen használod. Ha nem vagy kibékülve a termékekkel és csak a pénzre hajtasz, akkor inkább ne lépj be, mert könnyen csalódni fogsz.
MLM, mint fogyasztói hálózat
Ha figyelmesen olvastál, akkor rájöhettél, hogy egy jól működő MLM cég nem más, mint egy jól felépített fogyasztói hálózat.
Ezért elsősorban én azt gondolom, hogy egy MLM-es törzsvásárlói hálózat felépítésekor nem pusztán azokat az embereket kell megszólítani, akik kizáróan pénzt akarnak keresni. Közülük több MLM csalódott kerülhet ki sajnos.
Szerintem sokkal hamarabb találsz nyitott fülekre, ha a termék felől közelítesz, és úgy haladsz az üzlet felé, nem pedig fordítva. De ez az én meglátásom. Lehet, hogy neked mások a tapasztalataid.